NN Asigurări de Viață România a încheiat 2021 cu performanțe solide pe toate liniile de business. Gerke Witteveen: “Oferim interacțiuni digitale pentru 2,2 milioane de români”

Gerke Witteveen, CFO NN România. FOTO NN
Gerke Witteveen, CFO NN România. FOTO NN

NN România a înregistrat performanțe financiare solide pe toate liniile de business în 2021, în ciuda provocărilor generate în economie de pandemia de Covid-19. Compania și-a consolidat poziția pe plan local, ca lider în segmentele de asigurări de viață și pensii private, cu o amprentă semnificativă în economia locală. În același timp, NN și-a accelerat strategia de transformare digitală, oferind mai multe beneficii și o experiență digitală clienților în interacțiunea cu produsele lor de asigurări și pensii private.

În segmentul asigurărilor de viață și sănătate, activele financiare administrate de NN Asigurări de Viață au atins aproape 4,6 miliarde de lei la sfârșitul anului 2021, în creștere cu 8,5% față de 2020, iar primele brute subscrise au depășit 940 de milioane de lei anul trecut, în creștere cu 10,2%, conform rezultatelor financiare neauditate. În 2021, grija clienților pentru sănătatea lor și a celor dragi a fost mai mare ca oricând, aproape 37% dintre clienții noi alegând Asigurarea de Sănătate NN pentru ei și familia lor.

NN a continuat să fie alături de clienți în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. În 2021, NN a plătit beneficii totale de peste 482 de milioane de lei, în creștere cu 10,5% față de 2020. Aproape 77 de milioane de lei au fost beneficii pentru evenimente asigurate, cu 38% peste nivelul din anul precedent, dintre care o treime au fost pentru acoperiri legate de sănătate. În același timp, indemnizațiile pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale, răscumpărate sau reziliate, au însumat 405 milioane lei. Coeficientul de lichiditate al companiei a fost 3,05 anul trecut, iar marja de solvabilitate raportată conform Solvency II a fost 272%, confirmând stabilitatea financiară a companiei și capacitatea de a-și îndeplini obligațiile asumate față de clienți.

NN Asigurări de Viață a încheiat 2021 cu un profit brut de 86 de milioane de lei, conform rezultatelor financiare neauditate, cu 10,4% sub nivelul din 2020 ca urmare a angajamentului de a investi în transformarea digitală, îmbunătățind experiența clienților. Compania a plătit contribuții totale la bugetul de stat de aproape 57 de milioane de lei, similar anului anterior.

„NN are o bază financiară solidă și o poziție bună pentru a continua să-și dezvolte strategia de a fi un sprijin real pentru clienții care caută să protejeze ceea ce contează cel mai mult pentru ei prin soluții relevante de asigurare și pensie privată. Investițiile noastre în experiența clienților și călătoria noastră pentru a deveni asigurătorul digital al viitorului ne permit să oferim interacțiuni digitale celor peste 2,2 milioane de români care se bazează pe noi în demersul lor de a asigura un viitor financiar mai bun pentru ei și familiile lor”, a spus Gerke Witteveen, Chief Financial Officer al NN Asigurări de Viață.

Transformarea digitală a continuat să fie un pilon cheie din strategia de creștere pentru viitor a companiei. În 2021, NN s-a concentrat pe accelerarea digitalizării interacțiunii clienților cu produsele de asigurări de viață și pensii private, de la achiziție la beneficii, adăugând noi tool-uri și procese pentru o experiență digitală agilă. Clienții pot cumpăra asigurări într-un proces 100% digital care asigură emiterea rapidă a poliței, în majoritatea cazurilor într-o oră de la semnarea electronică a contractului și efectuarea plății. În 2021, peste 75% dintre primele de asigurare au fost plătite electronic de clienții NN, prin NN Direct sau prin link de plată online. De asemenea, NN a continuat să dezvolte NN Direct, care permite clienților să fie informați, în timp real, despre produsele lor de asigurare și pensie privată, să facă plăți, să-și actualizeze datele de contact și să-și gestioneze portofoliul. Începând din 2021, clienții pot solicita beneficiile pentru un eveniment asigurat prin NN Direct, într-un proces care durează doar câteva minute, iar cererile sunt rezolvate într-un timp foarte scurt, de până la 48 de ore.

În segmentul pensiilor private facultative administrate de NN Asigurări de Viață, compania a continuat să ajute clienții să economisească în plus pentru pensie. Activele nete administrate au crescut cu 18,2% până la peste 1,8 miliarde de lei la finalul anului trecut, cumulat pentru fondurile NN Activ și NN Optim, reprezentând o cotă de 54,8% din piață potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară. Cele două fonduri aveau în total peste 271.000 de participanți la finalul anului trecut, reprezentând 48,1% din numărul total de participanți la Pilonul III. NN Asigurări de Viață a generat randamente de 9,24% pentru fondul NN Activ și 5,12% pentru fondul NN Optim în 2021, conform calculelor bazate pe datele ASF.

În același timp, în segmentul pensiilor private obligatorii administrate de NN Pensii, 2021 a fost încheiat cu un volum al activelor nete administrate de 31,1 miliarde de lei, reprezentând aproape 35% din piață, cu 19,1% peste nivelul de la finalul anului 2020, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară. Fondul administrat de NN Pensii avea peste 2 milioane de participanți la finalul anului trecut, reprezentând 26,3% din numărul total de participanți la Pilonul II. NN Pensii a generat un randament de 7,25% în 2021, conform calculelor bazate pe datele ASF.

În 2021, NN a sporit contribuția la bunăstarea comunităților din care face parte în România, susținând inițiative relevante social care se concentrează pe sănătate și incluziune financiară. În total, NN Asigurări de Viață a susţinut inițiative cu 2,8 milioane de lei și NN Pensii cu 1,2 milioane de lei, potrivit datelor financiare neauditate. Cea mai importantă inițiativă începută anul trecut este parteneriatul cu Asociația Inima Copiilor pentru extinderea Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie din București.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*