Cancerul de prostată, al doilea cel mai frecvent cancer în rândul bărbaților

Cabinet medical. FOTO Pixabay.com

Societatea Națională de Oncologie Medicală din România și Societatea Națională de Medicina Familiei, împreună cu compania Astellas Pharma, anunță lansarea campaniei “Ce faci azi?”. Această inițiativă își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța efectuării screeningului pentru cancerul de prostată și să încurajeze bărbații să aibă o discuție deschisă cu medicul de familie cu privire la starea de sănătate a prostatei.

Despre prostată

Glanda prostatică este o parte a sistemului reproducător masculin și are rolul de a produce lichidul

seminal care ajută la transportul spermatozoizilor. Situată sub vezică urinară și în fața rectului, prostata poate crește în mărime odată cu înaintarea în vârstă, ceea ce poate duce la diverse probleme de

sănătate.

Cancerul de prostată: o realitate alarmantă

Cancerul de prostată ocupă locul doi în rândul celor mai frecvente forme de cancer în rândul bărbaților din România, după cancerul pulmonar. Această afecțiune se dezvoltă adesea într-un ritm lent, în cursul a mai multor ani, subliniind astfel importanța unui diagnostic precoce.

În fiecare an, în România, sunt înregistrate peste 8000 de cazuri noi de cancer de prostată, iar

aproximativ 2400 de decese sunt atribuite acestei maladii. Cu toate acestea, cancerul de prostată poate

fi tratat eficient atunci când este identificat în stadiile incipiente.

Depistarea timpurie salvează vieți

Campania “Ce faci azi?” pune în lumină importanța depistării precoce, subliniind că aceasta poate face diferența în salvarea vieții. De multe ori, cancerul de prostată poate fi identificat înainte ca simptomele să devină evidente prin efectuarea unor teste de screening, cum ar fi măsurarea nivelului de antigen

specific prostatic (PSA) din sânge sau prin examinarea clinică a prostatei prin intermediul tușeului rectal. În cazul unor rezultate neobișnuite, medicul va recomanda teste suplimentare pentru confirmarea diagnosticului, inclusiv ecografie, RMN sau chiar o biopsie.

Conștientizarea simptomelor și a riscurilor

În stadiile incipiente, cancerul de prostată nu prezintă simptome evidente, de aceea, screening-ul este

esențial și se recomandă începând cu vârsta de 45-50 de ani. Simptomele pot apărea abia atunci când

tumora crește și exercită presiune asupra uretrei, generând probleme legate de urinare, cum ar fi nevoia de a urina frecvent, în special pe timp de noapte, jet urinar slab, durere și senzație de arsură în timpul urinării sau ejaculării, precum și prezența sângelui în urină sau spermă. Aceste simptome nu trebuie

ignorate, dar nici nu sunt un semn cert de cancer de prostată. Prin urmare, investigațiile periodice sunt de o importanță crucială, în special pentru bărbații cu istoric familial de cancer de prostată.

Informație și educație

În cadrul campaniei “Ce faci azi?”, Societatea Națională de Medicină de Familie va distribui pachete educaționale către aproximativ 9000 de medici de familie din întreaga țară. Aceste pachete conțin scrisori adresate medicilor, postere informative și broșuri educaționale destinate pacienților. Aceste materiale vor contribui la creșterea gradului de conștientizare și educare a publicului cu privire la riscul de cancer de prostată și la importanța depistării timpurii.

De asemenea, în cadrul campaniei, vor fi realizate interviuri și articole scurte difuzate pe canalele de radio și TV pentru a sublinia importanța screening-ului pentru cancerul de prostată. Mediatizarea largă a campaniei ”Ce faci azi?” prin toate canalele de informare, poate ajuta publicul larg să conștientizeze mai bine importanța diagnosticării precoce a acestei boli.

Fiecare bărbat trebuie să fie informat cu privire la riscul de cancer de prostată și să aibă o discuție cu medicul de familie despre opțiunile de screening disponibile. Depistarea timpurie poate face diferența în lupta împotriva acestei boli. Este momentul să începi o discuție cu medicul de familie și să-ți iei sănătatea în propriile mâini.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*