Trăim într-o perioadă în care interesul pentru Spa a crescut în mod semnificativ. Este un motiv de bucurie, care vine însă și cu provocări mai mari decât cele cu care se confruntau Centrele Spa în perioada în care publicul larg nu era conștient de beneficiile aduse de Spa. despreSpa.ro – portavocea pieței Spa din România – a organizat în perioada 16-18 mai la SunGarden Golf & Spa Resort, Cluj, Conferința anuală Spa România – un eveniment tradițional, care se desfășoară anual începând cu 2014, cu excepția perioadei pandemice. Partenerul principal al conferinței a fost OPTBR – Organizația Patronală a Turismului Balnear din România.
La eveniment au participat 150 de reprezentanți ai centrelor spa, wellness și balneare din România: investitori, spa manageri, directori de hoteluri, directori medicali ai centrelor balneare, dar și terapeuți șefi și receptioneri șefi.
După pandemie, clienții sunt mai educați și au așteptări mai mari. Ei nu mai caută doar relaxare mentală și fizică sau terapii pentru durerile de spate, ci o experiență transformațională în adevăratul sens al cuvântului. În cadrul primei zile a Conferinței Spa România, am aflat din panelul moderat de Iuliana Tasie despre schimbările pe care centrele spa trebuie să le facă în oferta lor.
Principalele concluzii ale panelului au fost:
► În oferirea unor experiențe, nu există competiție. Suntem cu toții ancorați în aceeași misiune: de a oferi clienților sănătate și stare de bine.
► Clienții încep să pună din ce în ce mai multă valoare pe corpul și pe sufletul lor. Iar sănătatea începe în momentul în care ne întoarcem la Eul propriu.
► Transformarea în ofertele de sănătate și wellness înseamnă trecerea de la o abordare strict medicală, pasivă, orientată spre problemă și reparare, la o strategie activă, de îmbunătățire, energizare și schimbare.
► Există oportunități pentru industria “vieții de calitate”: mergem acolo unde alții nu au ajuns, apreciem potențialul enorm al abordării holistice, suntem atenți la noile nevoi ale oaspeților, suntem pregătiți pentru situații de criză și avem curajul să ne reinventăm și să inovăm!
► Viețile cu un scop sunt vieți fericite, dar și sănătoase! În final, vom vedea că este o călătorie, nu doar un weekend lung, căreia îi dedicăm timp și repetiție, dar care va fi recompensată, va fi sustenabilă și ne va schimba viața. Deveniți ceea ce sunteți! Aveți încredere într-o experiență transformațională.
Invitații primei părți au fost Maria Rendes – consultant spa, Oana Bârză – spa director The Spa Hilton Sibiu, Narcisa Diaconu – Director General Turism Covasna SA, Akos Molnar – Director General Tușnad SA, iar invitații celei de-a doua părți au fost Elena Nastaca – profesor și fondator terapia thai Timișoara, Ioana Gogu – General Manager TISA Grup, Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme București, Sorin Vasilache – Quality & Spa Director Shiseido Spa Stejarii Country Club.
Moderator: Iuliana Tasie, Director General Ana Hotels Europa, Eforie Nord
Tot despre meniul Spa – principalul instrument de vânzare dintr-un Spa – s-a discutat în dezbaterea organizată în a doua zi a evenimentului: ”Ce este mai profitabil, un meniu complex sau unul minimalist?”
► Clienții au nevoie de claritate și de acces facil la ofertele spa.
► Clienții vin pe fugă, iar specialiștii trebuie să le ofere tratamente personalizate, cu efecte instantanee, care îi vor determina să revină.
► Pe de altă parte, cererea pentru experiențe de o zi la Spa a crescut semnificativ.
Invitați dezbaterii au fost Echipa Meniu Spa complex – Andreea Lalu – spa manager Alma Spa, Costina Ciorbă – spa manager Iaki SPA, respectiv Echipa Meniu Spa minimalist – Loredana Chiș – spa manager SunGarden Resort, Lorena Nicolescu – spa manager Silena Mountain Spa.
Mai mult ca oricând, este important ca terapeuții să fie motivați, deoarece ei reprezintă principalul punct de contact între clienți și Spa. S-a investit mult în formarea terapeuților, ceea ce a adus piața Spa la un alt nivel, dar oare este suficient? Terapeuții au avut cuvântul în panelul dedicat lor, ”Terapeutul care face diferența”, moderat de Andra Grigore, Spa Treatments Manager Shiseido Spa. S-au discutat următoarele aspecte:
► Cum și când decide un absolvent de Kinetoterapie să se orienteze către terapia manuală spa.
► Cum fac terapeuții diferența între un plan de recuperare medicală și un plan de terapie wellness.
► Care sunt etapele formării unui terapeut spa, pentru a satisface cerințele unui ”terapeut solicitat”.
► Cum reușesc terapeuții să se detaseze emoțional de încărcătura energetică și să se adapteze la nevoile fiecărui client/oaspete.
► Terapeuții sunt uniți de aceeași credință și anume aceea de a aduce binele. Ei au pasiunea și căldura în palme, pe care o transmit în fiecare terapie spa. Aceștia acumulează experiență și devin experți în ceea ce privește compatibilitatea terapeut-client și terapie-client.
Invitații au fost Daniela Dumitru – Trainer Spa, Lavinia Lilea – terapeut Terapia Thai Timișoara, Andrea Fekete – terapeut SunGarden Spa, Bianca Spulber – terapeut-șef Silena Mountain Spa.
Despre rolul emoțiilor în leadership și în motivarea oamenilor a vorbit Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU. S-au dezbătut soluții concrete, pornind de la ideea că echipa este energia Spa-ului. Cum segmentăm clienții și ce mesaje le transmitem, cum ne focusăm pe creștere fără să investim sume enorme în marketing, am aflat din prezentarea lui Toma Grozăvescu, fondator Smarters.
Ce poate să facă investitorul sau top managementul unui Spa astfel încât business-ul să crească sănătos, cum se poate folosi atât de banii altor investitori, cât și de o echipă motivată, condusă de un lider cu viziune, am aflat din panelul moderat de Sergiu Neguț – antreprenor, angel investor, lector în cadrul Maastricht School of Management și vicepreședinte al fundației Romanian Business Leaders.
Participanții la acest panel au fost Nicolae Căpușan – Investitor SunGarden Resort, Nicu Rădulescu – Președinte OPTBR (Organizația Patronală a Turismului Balnear din România), Dragoș Tudorache – Director General Iaki Hotel și Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme București.
Participanții au avut ocazia, pe parcursul celor 3 zile, să interacționeze și să se cunoască mai bine, nu doar din prezentările de business, dar și prin participarea la atelierele wellness care le-au fost oferite:
Opțiunea 1: Anti-Aging Workshop cu Ana Ciobanu, estetician, specialist anti-aging și trainer în cosmetică aplicată, fondator Maison de Beaute Sibiu.
Opțiunea 2: Atelier de Kokedama cu Adelina Todea, biolog, fondator ROKOKEDAMA Cluj
Opțiunea 3: Inițiere în Golf
Opțiunea 4: Tir cu arcul
Opțiunea 5: Atelier nutriție conștientă cu Daniela Dumitru – trainer Spa și Apiterapeut practicant, membru autorizat în WFCMS (World Federation of Chinese Medicine Societies)
În completarea întregului program, Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme Bucuresti, alături de Andreea Broștiuc – Aufguss Master, vice-campion național – au oferit show-ri si ritualuri Aufguss, Daniela Dumitru – trainer Spa, au oferit în fiecare zi cu un moment de meditație cu boluri tibetane, iar specialiștii SunGarden Resort au oferit în fiecare saună mici surprize, de la Exfoliere cu sare în saună cu sare, Mască albă cu lăptișor de matcă și miere în Baia Turceasca, Mască cu Rassoul, Meditație în Mystic Vulcano.
Be the first to comment