Record de apeluri preluate de medicii PEDITEL în 2024: peste 133 de mii

Medicii PEDITEL au preluat mii de apeluri FOTO GRF +

În anul 2024, medicii PEDITEL au preluat 133.524 de apeluri, reușind astfel să liniștească părinții și să ajute la însănătoșirea copiilor. Efortul a fost unul uriaș! Cu toate acestea, acest efort a venit și cu un deficit: 51.390 de solicități nu au putut fi rezolvate.

PEDITEL a ajuns la 11 ani de ajutor medical necondiționat, gratuit, non-stop pentru 876.071 din România și 28 de țări unde locuiesc românii (Marea Britanie, Belgia, Olanda, Danemarca, Suedia, etc.) cu o echipă de 46 de medici pediatri specialiști și primari.

Anul 2024 a reprezentat un nou record pentru PEDITEL, ajungând la un număr de apeluri preluate cu 7,44% mai mare față de anul anterior, când au fost preluate 124.283 de apeluri. Dintre aceste apeluri, în 73,7% dintre cazuri, soluționarea a constat într-un sfat medical aplicabil acasă. Astfel, s-a luat o mare presiune de pe unitățile de primiri urgențe, medici și serviciul de ambulanță.

În ciuda eforturile depuse, anul 2024 a adus și provocări semnificative. Peste 51.390 de solicitări nu au putut fi rezolvate din cauza insuficienței liniilor de gardă disponibile. Astfel, 27,79% din totalul solicitărilor din 2024 au rămas nesoluționate.

Cele mai afectate luni au fost: ianuarie, cu 6.606 solicitări nerezolvate, decembrie, cu 5.579 și februarie, cu 5.320. În anumite zile, volumul solicitărilor nerezolvate a atins cote record. În decembrie, 660 de solicitări au rămas nesoluționate într-o singură zi, în februarie, 656, în ianuarie, 566.

 „Vreau să mulțumesc din inimă întregii echipe medicale PEDITEL 1791. Medicii noștri nu au avut doar un an greu – a fost un an extrem de dificil, dar niciunul nu s-a plâns. Au fost mereu acolo, oferind sfat medical pediatric, gratuit, non-stop. Când privim cifrele, suntem tentați să ne simțim mândri: 133.524 de copii din 6.700 de orașe, sate, comune și cătune din România și peste 28 de țări au fost ajutați. O sută treizeci și trei de mii de copii! Dar ce facem cu cei 51.390 de copii pe care nu i-am putut ajuta? De ce? Pentru că ne-au lipsit resursele financiare – resurse care ar fi permis mai multe linii de gardă și mai mulți medici. Știu ce înseamnă să aștepți aproape 20 de minute, ascultând mesajul repetitiv: Linia este ocupată, medicii sunt angajați într-o altă convorbire. Vă rugăm să așteptați. Este dureros să știi că 27.79% dintre solicitările din 2024 nu au putut fi onorate. Pentru 2025, ne-am propus un obiectiv ambițios: ca sub 3% dintre solicitări să rămână fără răspuns. Știm că putem reuși, dar avem nevoie de tine. Fiecare sprijin ne apropie de misiunea noastră: niciun copil fără acces gratuit la un medic pediatru, oricând și oriunde. Împlică-te și tu!”, declară Cristina Grigore, co-fondator și coordonator PEDITEL.

Alte cifre relevante pentru anul 2024

Statistici generale

  • 524 apeluri preluate
  • 930 minute vorbite
  • 5,08 minute – durata medie a unui apel
  • 366 apeluri – media zilnică
  • 127 apeluri – media lunară

Cele mai aglomerate zile

  1. 20 ianuarie – 626 apeluri
  2. 24 ianuarie – 624 apeluri
  3. 22 decembrie – 614 apeluri
  4. 01 ianuarie – 608 apeluri
  5. 03 februarie – 602 apeluri

Top 5 cele mai aglomerate luni

  1. Ianuarie – 14.730 apeluri
  2. Decembrie – 13.473 apeluri
  3. Februarie – 11.856 apeluri
  4. Aprilie – 11.153 apeluri
  5. Martie – 11.074 apeluri

Top 10 județe de apelare

  1. București + Ilfov – 43.036 apeluri (32,21%)
  2. Cluj – 42.754 apeluri (32,02%)
  3. Prahova – 9.974 apeluri (7,47%)
  4. Constanța – 8.558 apeluri (6,41%)
  5. Iași – 7.103 apeluri (5,32%)
  6. Brașov – 7.010 apeluri (5,25%)
  7. Argeș – 6.917 apeluri (5,18%)
  8. Timiș – 6.890 apeluri (5,16%)
  9. Dâmbovița – 6.885 apeluri (5,15%)
  10. Buzău – 6.733 apeluri (5,04%)

Top 5 probleme medicale pentru care părinții au solicitat ajutor

  1. Febră – 26,8%
  2. Vărsături – 6,5%
  3. Diaree – 5,5%
  4. Răceală – 5,35%
  5. Tuse – 5,32%

Soluții medicale propuse

  • 73,7% – sfat medical aplicabil acasă
  • 18,2% – consult în 48 de ore la medicul pediatru, medic de familie sau alt specialist (ORL, ortopedie, etc.)
  • 6,4% – prezență în UPU
  • 1,7% – apel 112

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*